Przedszkole Balbinka

Kadra

Inż. Czesława Czubak – Dyrektor Pedagogiczny. Moje dzieciństwo i młodość wiążą się z miastem Lesznem i kielecką wsią pod Pińczowem. Zderzenie tych dwóch kultur było świetną szkołą rozumienia siebie i innych. Moim marzeniem   z dzieciństwa było- jeździć rowerem do szkoły przez całe życie. Pewnie jedynactwo określiło taką potrzebę. Zawsze rozweselało to moich wychowanków,   bo faktycznie  realizowałam to marzenie codziennie, aż do ostatniego dnia pracy    w szkole. Pracując jako nauczycielka chętnie przenosiłam się z grupą teatralną     w odległe klimaty, miejsca, czasy. Ze szkolną orkiestrą flażoletową występowaliśmy na różnych uroczystościach, koncertach, przeglądach. Jednak przede wszystkim dążyłam do rozbudzenia w młodych ludziach zainteresowania przyrodą. Rzetelne wykształcenie w tym kierunku zdobyłam na Uniwersytecie Przyrodniczym (wtedy WSR). Za to sztukę kulinarną doskonaliłam samodzielnie  ( mocno się potykając) dzięki bardzo wyrozumiałej w tym względzie rodzinie. Moim letnim hobby jest ogródek  i wyjazdy  z dziećmi  na kolonie , a zimowym robótki ręczne, szczególnie frywolitki. Dziś chciałabym zarazić upodobaniami i obdarzyć wiedzą                        i doświadczeniami młodych nauczycieli w naszym przedszkolu.

 

Magda 03 (1)Magdalena Garstka – nauczyciel, wychowawca w grupie Gąsek. Ukończyłam studia wyższe na WWSSE, o kierunku Pedagogika Wychowanie Przedszkolne  i wczesnoszkolne. W przedszkolu Balbinka pracuję od 2012 roku. Wiedza oraz umiejętności, które zdobyłam zarówno na studiach jak       i w pracy z dziećmi pozwoliły mi zrozumieć, iż do każdego dziecka należy podchodzić w sposób indywidualny ,dostrzegając jego aktualne potrzeby oraz możliwości rozwojowe dzięki czemu kształtuje się ich osobowość i wzrasta pewność siebie ,a przez to zwiększa się szansa powodzenia w szkole . W przedszkolu każdy dzień jest inny, nigdy nic nie dzieje się dwa razy tak samo ,dlatego staram się, aby każda chwila była dla dzieci niezapomnianą przygodą. Planując nasz czas, proponuję zajęcia plastyczne, ruchowe, taneczne i sensoryczne, przy których maluch ma się po prostu dobrze bawić i odnaleźć swoje mocne strony.Uwielbiam kontakt z dziećmi, ponieważ te małe istoty wnoszą wiele radości, szczęścia i chwil beztroski do mojego życia. Największym zadowoleniem dla mnie są roześmiane        i szczęśliwe buzie dzieci, które zawsze nazywam „moimi dziećmi” i tak tez je traktuje.  W życiu prywatnym jestem mamą dwóch córek Olivii i Poli z którymi lubię aktywnie spędzać czas daleko od miejskiego zgiełku, podziwiając piękno przyrody. W wolnych chwilach relaksuje się czytając książki oraz słuchając muzyki.

  Paula 4 (2) Paula Jasek – nauczyciel.  Należę do pokolenia ambitnych, otwartych i bardzo tolerancyjnych. Ukończyłam studia licencjackie na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Nadal pogłębiam swoją wiedzę. Jestem raczej osobą skromną, wesołą i troszkę roztrzepaną. Wrażliwą i czułą na krzywdę innych. Uwielbiam książki, szanuję i doceniam opinię innych, nie lubię marchewki… Obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim.

  z 001aKarolina Jucha-Kuzemko – nauczyciel, logopeda, surdopedagog. Studia wyższe rozpoczęłam na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, gdzie otrzymałam dyplom licencjonowanego surdopedagoga. Stopień magistra w zakresie edukacji elementarnej i terapii pedagogicznej uzyskałam w Poznaniu na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Wiedza, którą zdobyłam skierowała moją uwagę na patologie językowe dzieci. Podjęłam studia podyplomowe w temacie logopedii, jednocześnie wyuczając się języka migowego drugiego stopnia. Jako kierowniczka placówek wypoczynku dzieci i młodzieży aktywnie spędzam czas wakacyjny organizując obozy rekreacyjno- sportowe najmłodszym mieszkańcom mojej okolicy. Uwielbiam kuchcić przy akompaniamencie pozytywnych brzmień, którym wtóruję z niesłabnącą pasją, zaszczepioną wraz z rozpoczęciem śpiewu w zakopiańskim chórze Turliki. Nade wszystko jednak cenię sobie wspólny czas spędzany z najbliższymi w rodzinnym Zakopanem, gdzie wspomnienia dzieciństwa nieodmiennie przywołują szeroki uśmiech. Marzę by w przyszłości podróżować po najodleglejszych zakątkach globu, by osiąść gdzie bądź i poprowadzić kawiarnię w witrynie pewnej kamienicy, starówki jakiegoś nostalgicznego miasteczka…

  Justynka 1Justyna Kaczmarkiewicznauczyciel, wychowawca   w grupie Wiewiórek. Pierwsza myśl o pracy w przedszkolu pojawiła się w mojej głowie dość wcześnie – kiedy miałam 12 lat urodziła się moja młodsza siostra.               Z fascynacją i podziwem patrzyłam na Małego Człowieka – tak bezbronnego i zależnego od opieki dorosłych, tak silnego, znającego swoje potrzeby i potrafiącego całym sobą domagać się tego, czego potrzebuje. Cudowne było bycie    z nią, uczenie jej, obserwowanie i rozwijanie jej umiejętności i zdolności. Cudowne było to,  co od niej otrzymywałam – zaufanie, uwagę, miłość, radość. W czasach liceum trafiłam na dwie książki: „Jak kochać dziecko” Janusza Korczaka i „Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu” Roberta Flug. Książki te były wyrazem tego, co czułam i ugruntowały we mnie chęć pracy z dziećmi. Skończyłam Filologię Polską na UAM oraz na tym samym uniwersytecie studia podyplomowe Zintegrowana Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Jestem mamą dwojga wspaniałych dzieci, które każdego dnia na nowo uczą mnie jak kochać dziecko:) Od 3 lat pracuję w niezwykłym przedszkolu Balbinka, w którym, wraz z całym zespołem, uczę dzieci nie tylko wszystkich mądrych rzeczy wynikających z Podstawy Programowej, ale też, parafrazując Roberta Fluga, wszystkiego o tym jak żyć, co robić i jak się w życiu odnaleźć,  gdyż mądrość nie znajduje się na szczycie akademickiej góry, ale tu przy piaskownicy  w przedszkolu:)  

Katarzyna Kałużna – terapeuta zajęciowy, rehabilitant. Pierwszą swoją pracę zawodową rozpoczęłam w Stowarzyszeniu na Rzecz Dzieci i Młodzieży z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. Od wielu lat pracuje z ludźmi niepełnosprawnymi fizycznie oraz umysłowo m.in w warsztatach terapii zajęciowej czy Ośrodku Pomocy Społecznej.Doświadczyłam również kilkuletniej działalności jako animator kultury w świetlicach wiejskich. Praca z ludźmi jest moją pasją oraz pozwala mi się również rozwijać zawodowo. Chciałabym wspierać dzieci w ich trudnych chwilach (smuteczkach), rozwijać i poprawiać ich koordynacje psycho-ruchową oraz fizyczną poprzez np. ćwiczenia prawidłowej postawy. Moim dużym zamiłowaniem jest również szeroko pojęta sztuka , którą chciałabym realizować w zajęciach plastycznych prowadzonych w przedszkolu. Dodam bardzo wartościowe słowa … „ Starajcie się zostawić ten świat trochę lepszym, niż go zastaliście” (Robert Baden- Powell)  

DSC_0034 5Jolanta Łabuć– pomoc nauczyciela. Przyjechałam do Gowarzewa z daleka, bo aż z Podkarpacia, ale od dawna czuję się tu jak u siebie. Zawsze lubiłam opiekować się dziećmi, co było na rękę moim krewnym, znajomym i sąsiadom. Nabierając doświadczenia  przekonałam się, że praca w przedszkolu to moja właściwa droga, w której wykształcenie –piekarz-cukiernik, tylko ubarwia moją codzienność. „Balbinka” stała się moim drugim domem, tym bardziej, że mieszkam po sąsiedzku. Wielką radość, sprawia mi obmyślanie, realizacja pomysłów i urozmaicenie pobytu dzieciom w przedszkolu. Serdeczny uśmiech dzieci i uznanie rodziców dodaje mi oprócz satysfakcji ciągły dopływ pozytywnej energii. 

  Renatka 1Renata Ratajczak – nauczyciel. Jestem absolwentką studiów licencjackich na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Obecnie uczęszczam na studia magisterskie. Odkąd pamiętam moje myśli i serce krążyły wokół rozwoju dzieci. Od 2014 roku pracuje w Balbince jako nauczyciel wspomagający.  Jestem w gronie tych szczęśliwców, którym praca daje wiele satysfakcji, radości oraz energii. Dzieci pobudzają kreatywne myślenie i uczą cierpliwości. Dzięki nim mam motywacje do dalszego rozwoju. W pracy staram się, aby rozstanie z rodzicami  było dla dzieci jak najmniej stresujące. A pobyt w przedszkolu był po prostu dobrą zabawą. Obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim.

Rajewicz Lucyna (3)Lucyna Rajewicz-nauczyciel. Jestem absolwentką Pedagogiki UAM-u w Poznaniu. Posiadam dyplomy: Pracy Socjalnej, Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz Edukacji Przedszkolnej. Praca z dziećmi zawsze sprawiała mi wiele radości, a organizowanie im czasu i zabaw to dla mnie ogromna przyjemność.  Najmilszą nagrodą za poświęcony dzieciom czas jest ich uśmiech. Prywatnie bardzo lubię eksperymenty  w kuchni, czytanie książek i robótki ręczne takie jak filcowanie, malowanie na szkle i robienie świeczek, aktywnie spędzam czas wolny i nigdy nie stronię od nowych, ciekawych wyzwań.

 Ewa 3Ewa Wilińska – nauczyciel. Ukończyłam studia pierwszego stopnia na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna, studia drugiego stopnia na kierunku Resocjalizacja z Pracą Socjalną oraz Logopedię. Swoją pracę w zawodzie zaczęłam od pracy w przedszkolu na stanowisku pomocy nauczyciela. Dzięki tej pracy bardzo dobrze poznałam funkcjonowanie przedszkola oraz to jak powinna wyglądać praca nauczyciela. Po 2 latach pracy jako pomoc nauczyciela, otrzymałam swoją grupę w przedszkolu i zaczęłam pracować jako nauczyciel- wychowawca. Od tej pory dokładam wszelkich starań, aby moi podopieczni chętnie przebywali w przedszkolu, nie tylko z powodu zabawy z rówieśnikami, ale również z powodu ciekawych zajęć, które mam okazję z nimi prowadzić. Praca z dziećmi daję mi energię do dalszego działania, oraz rozwijania się zawodowo. Obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim.

 Dorota 2Dorota Żydaniec – nauczyciel wychowawca w grupie Zajączków. Jestem absolwentką Pedagogiki na UAM w Poznaniu. Posiadam dyplom z Pracy Socjalnej  z Resocjalizacją oraz Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Ukończyłam również kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.  W pracy zawodowej szczególnie interesujący jest dla mnie rozwój człowieka, zwłaszcza przyczyny i konsekwencje wynikające z zakłóceń rozwoju. Najbardziej jednak budujące dla mnie są pozytywne zmiany zachodzące w człowieku, dzięki stymulacji i wspomaganiu rozwoju już od najmłodszych lat.  Prywatnie uwielbiam czekoladę z orzechami, nocne burze  i jazdę na rowerze.

  Współpracują z naszą placówką:  

DSC_2080~2~2Anna Gębołyś – prowadzę zajęcia z rytmiki. Urodziłam się w Krakowie i całe dzieciństwo związałam z górami. Kiedy podjęłam studia w Poznaniu na Akademii Muzycznej na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki w Katedrze Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej. Przekonałam się, że Wielkopolska to dobre miejsce na realizację planów życiowych. Już od sześciu lat spełniam się zawodowo z dziećmi przedszkolnymi prowadząc zajęcia rytmiki oraz naukę gry na pianinie. Dążę do tego, żeby dzieci pokochały muzykę, śpiew  i taniec i cały drgający dźwiękami świat. Cały obszar umuzykalniający zawarty w podstawie programowej uzupełniam zajęciami z rytmiki prowadzonej m.in. metodami:  E. J. Dalcroze’a , C. Orffa czy B.Strauss. Własne pomysły muzyczne i czyste improwizacje oparte na wieloletnim doświadczeniu właściwie przybliżając dzieciom tą sferę artystyczną. Staram się, żeby choreografie przestrzenno-ruchowe do muzyki dodawały blasku przedstawieniom przedszkolnym, wtedy radość i energia dzieci oraz aplauz widowni, szczególnie rodziców są dla mnie największą satysfakcją i inspiracją do dalszej pracy.  Lubię eksperymenty kulinarne , szczególnie jak mój Luby gotuje, a ja smakuje…..     

DSC_2073~2mgr Aleksandra Jakubowska – logopeda.  jestem polonistką, która odnalazła swe powołanie w pracy z dziećmi jako logopeda J Moim działaniom przyświecają słowa Ludwiga Wittegeinsteina – „Granice mojego języka są granicami mojego świata”. Pragnę, aby świat dzieci miał rozległe granice, a one nieograniczony dostęp do wiedzy i doświadczeń. Nie osiągną tego bez zdolności komunikacji. W wykształceniu jej upatruję swe zadanie, również po to, by pomóc Państwu – Rodzicom, radować się obserwacją ich harmonijnego rozwoju.