Kim jesteśmy ?
Uczymy
inspirujemy
Bawimy
Rozwijamy
Wszyscy dokładamy wszelkich starań, żeby wychowankowie radośnie się rozwijali, a absolwenci swobodnie poruszali się w rzeczywistości szkolnej i w życiu. Zainteresowani naszą działalnością mogą śledzić codzienne działania przedszkola na profilu w Facebook.com.
Jeżeli chcą Państwo, aby Państwa dzieci z chęcią uczęszczały do przedszkola i po powrocie do domu opowiadały dzień pełny pozytywnych wrażeń, zapraszamy do kontaktu i zgłoszeń dzieci do Przedszkola Balbinka.
Kadra Balbinki
Alina Łabuć-Filipiak
JOANNA JASTRZĘBSKA - DYREKTOR NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA BALBINKA
Logopeda, Neurologopeda, Terapeuta karmienia i Terapeuta orofacjalny, Instruktor masażu Shantala, Pedagog.
Ukończyłam Studia Pedagogiczne we Wrocławiu, Logopedię na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, oraz Neurologopedię na Uniwersytecie Gdańskim.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w kilku placówkach oświatowych oraz podczas własnej praktyki logopedycznej w woj. pomorskim. Obecnie kontynuuję je w woj. wielkopolskim. Na co dzień pracuję z dziećmi ze spektrum autyzmu, Zespołem Downa, niepełnosprawnością intelektualną, opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, dysleksją, zaburzeniami koncentracji uwagi oraz z osobami dorosłymi po udarach, wylewach oraz interwencjach chirurgicznych, wskutek których zostały zaburzone umiejętności komunikacyjne lub językowe. Przez 3 lata prowadziłam warsztaty Masażu Shantala dla rodziców i opiekunów dzieci w Szkole Rodzenia.
Praca logopedy to moja wielka pasja. Codziennie uczę się, szukam nowych rozwiązań i stawiam sobie nowe wyzwania. Nieustannie doskonalę swój warsztat pracy poprzez udział w konferencjach, kursach i szkoleniach z zakresu diagnozy, terapii dzieci i dorosłych.
Metody i techniki pracy dobieram zawsze indywidualnie, zgodnie z potrzebami i możliwościami pacjenta.
Każdy sukces terapeutyczny daje mi ogromną motywację i chęci do dalszej pracy i rozwoju.
Ukończone kursy i szkolenia:
Szkolenie: „ Stymulacja traktu ustno-twarzowego”
Webinar: „Niedokształcenia mowy pochodzenia korowego”
Szkolenie: „Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia-podejście autorskie”
Kurs: „Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii
”Webinar: „Praksja oralna i kinestezja artykulacyjna”
Webinar: „Napięcie mięśniowe w logopedii”
Szkolenie: „Terpia miofunkcjonalna”
Szkolenie: „Żucie w praktyce terapeutycznej”
Szkolenie: „Ślinienie -rozwiązania terapeutyczne”
Webinar: „Reedukacja oddechowa w terapii dzieci”
Szkolenie: „Terapia online w logopedii – innowacyjnie i kreatywnie”
Szkolenie: „Audiologia w Logopedii”
Szkolenie: „Gesty ©GORA w ujęciu praktycznym – metoda Gabrieli Lorens”
Szkolenie: „Seplenienie boczne”
Szkolenie: „Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne”
Szkolenie: „Diagnoza i terapia dziecka z Zespołem Downa”
Szkolenie: „Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia się”
Webinar: „Ćwiczenia wrażliwości słuchowej i ćwiczenia rytmiczne”
Webinar: „Ćwiczenia słuchu fonemowego, analizy i syntezy sylabowej i głoskowej”
Webinar: „Staw skroniowo-żuchwowy w postępowaniu logopedycznym”
Webinar: „Opóźniony rozwój mowy”
Webinar: „Dziecko z głębokim niedosłuchem u logopedy”
Webinar: „Praktyczne postępowanie w opóźnionym rozwoju mowy”
Webinar: „Jąkanie wczesnodziecięce”Webinar: „Głoski tylnojęzykowe”
Webinar: „Lapbook Rotacyzm”
Webinar: „Opóźniony rozwój mowy”
Webinar: „Co ma terapia SI do logopedii?”
Webinar:. „Jak rozpoznać zaburzenia SI w gabinecie logopedycznym”
Webinar: „Emisja głosu w Twoim gabinecie logopedycznym”
Szkolenie: „ASD – Pierwsze spotkania terapeutyczne z małym dzieckiem’’
Warsztat: „Kurs doskonalący I stopnia „Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne”
Szkolenie: „Jak radzić sobie z zachowaniami trudnymi?”
Konferencja: „Dziecko z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego wyzwaniem współczesnej edukacji”
Szkolenie: III Stopniowy kurs doskonalący „Terapia Behawioralna Dzieci z Autyzmem”
Szkolenie: „KORP” Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego
Szkolenie: „KOLD” Karty Oceny Logopedycznej Dziecka
Warsztaty: „Rurowy Dżem” – podstawowe sposoby wykorzystania Bum Bum Rurek w zabawie i edukacji
Warsztaty: „Smykopląsy” – kreatywne warsztaty logorytmiczne
Szkolenie: „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych”
Szkolenie: „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)”
Szkolenie: „Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy”
Szkolenie: „Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej”
Szkolenie: „Wady zgryzu i ich wpływ na wymowę dziecka”
Szkolenie: „Mam trzy latka, trzy i pół, głową sięgam ponad stół…” – wspieranie rozwoju poznawczego i językowego dzieci w pierwszych latach życia
Szkolenie: „Pierwsze kroki w planowaniu terapii indywidualnej dziecka z autyzmem”
Szkolenie: „Moje dziecko (uczeń, pacjent) nie mówi! Co to może być? – diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju językowego dziecka”
Szkolenie: „Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki”
Szkolenie: „Terapia sygmatyzmu międzyzębowego. Strategie wg Robyn Merkel Walsh oraz inne wybrane metody terapii”
Szkolenie: „Logorytmika jako profilaktyka logopedyczna”
Szkolenie: „Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów”
Szkolenie: Makaton Program rozwoju komunikacji „Zabawy”
Szkolenie: Instruktor Masażu Shantala, Polska Szkoła Masażu Shantala
Monika Gosławska
Pedagog specjalny, terapeuta dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu
Jako osoba z wrodzoną „nadpobudliwością” lubię jak dzieje się dużo, szybko i fajnie 🙂 Jako mama Tosi i Igi cenię sobie ciepło, wrażliwość i troskę o małego człowieka. Natomiast jako pedagog specjalny i terapeuta dzieci z zaburzeniami w rozwoju dbam o dobrą zabawę dostosowaną do potrzeb i możliwości każdego Malucha.
Wykształcenie:
Studia stacjonarne I i II stopnia: pedagogika specjalna, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Studia podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów z autyzmem z elementami integracji sensorycznej, Kujawsko-Pomorska Wyższa Szkoła w Bydgoszczy.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Certyfikat Terapeuty Stosowanej Analizy Zachowania
- Techniki SAZ w przygotowaniu dziecka do integracji
- Techniki SAZ w pracy z grupą
- Techniki SAZ w pracy z osobami przejawiającymi zachowania trudne
- Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji
- Dokumentowanie i programowanie SAZ
- Trening Umiejętności Społecznych
- VB-MAPP ocena umiejętności i planowanie terapii
- II stopniowy kurs doskonalący: Terapia behawioralna dzieci z autyzmem
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Diagnoza funkcjonalna PEP-R
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
- PECS-poziom podstawowy
Kornelia Krajewska
Nazywam się Kornelia Krajewska. Jestem z wykształcenia nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, psychologiem oraz terapeutą integracji sensorycznej. Nieustannie doskonalę swoje umiejętności, by zbliżyć się do potrzeb młodego człowieka i wspierać jego rozwój.
Zagłębianie się w zagadnienia z dziedziny pedagogiki specjalnej, psychologii rozwojowej oraz integracji sensorycznej pozwoliło mi holistycznie spojrzeć na dzieci. Praca z nimi jest niewątpliwie moją pasją. Zajęcia z dziećmi, konsultacje z rodzicami czy zajęcia grupowe są dla mnie przyjemnością. Moim celem jest towarzyszenie dzieciom w odkrywaniu ich mocnych stron, w lepszym poznawaniu siebie, swoich emocji i potrzeb.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą pogodnego 3-latka.
Ewa Perdoch
W Niepublicznym Przedszkolu Balbinka pracuję od 2019 roku jako pomoc nauczyciela w Zajączkach – naszej najmłodszej grupie. Każdy dzień spędzony razem z dziećmi daje mi wiele radości, uśmiechu, a czasem nawet dostarcza wzruszeń, szczególnie wtedy, gdy patrzę jak dzielnie radzą sobie, pokonując przeciwności, które napotykają w swoim małym świecie. 😊
Razem uczymy się, bawimy, śmiejemy, tańczymy i czytamy bajki.
„Najlepszym spadkiem, jaki możemy pozostawić naszym dzieciom,
są szczęśliwe wspomnienia” (Og Mandino).
Justyna Kaczmarkiewicz
Pierwsza myśl o pracy w przedszkolu pojawiła się w mojej głowie dość wcześnie – kiedy miałam 12 lat urodziła się moja młodsza siostra. Z fascynacją i podziwem patrzyłam na Małego Człowieka – tak bezbronnego i zależnego od opieki dorosłych, tak silnego, znającego swoje potrzeby i potrafiącego całym sobą domagać się tego, czego potrzebuje. Cudowne było bycie z nią, uczenie jej, obserwowanie i rozwijanie jej umiejętności i zdolności. Cudowne było to, co od niej otrzymywałam – zaufanie, uwagę, miłość, radość.
W czasach liceum trafiłam na dwie książki: „Jak kochać dziecko” Janusza Korczaka i „Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu” Roberta Fulghum. Książki te były wyrazem tego, co czułam i ugruntowały we mnie chęć pracy z dziećmi.
Skończyłam Filologię Polską na UAM oraz na tym samym uniwersytecie studia podyplomowe Zintegrowana Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna.
Jestem mamą dwojga wspaniałych dzieci, które każdego dnia na nowo uczą mnie jak kochać dziecko:)
Od 8 lat pracuję w niezwykłym przedszkolu Balbinka, w którym, wraz z całym zespołem, uczę dzieci nie tylko wszystkich mądrych rzeczy wynikających z Podstawy Programowej, ale też, parafrazując Roberta Flughum, wszystkiego o tym jak żyć, co robić i jak się w życiu odnaleźć, gdyż mądrość nie znajduje się na szczycie akademickiej góry, ale tu przy piaskownicy w przedszkolu:)
Paula Basalak
Jestem nauczycielem, wychowawcą najmłodszej grupy Zajączków. Ukończyłam studia licencjackie – Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna oraz magisterskie – Praca z Osobami o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych.
Uwielbiam swoją pracę. Interesuje mnie psychologia rozwojowa oraz nowoczesne systemy nauczania.
Jestem nauczycielem, który stawia na samodzielność i samorozwój. Ważne są dla mnie partnerskie relacje z podopiecznymi. Bardzo cenię siebie indywidualne podejście do dzieci. Staram się podążać za ich potrzebami i zainteresowaniami.
Prywatnie jestem weganką i mamą dwóch wspaniałych dziewczynek.
Optymistycznie podchodzę do życia.
Uwielbiam dobrą czekoladę. 😊
Sonia Wittke
Jestem absolwentką studiów magisterskich na kierunku Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza.
Ukończyłam również studia podyplomowe z Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas wielu praktyk studenckich, pracując z dziećmi w różnym wieku.
Od samego początku, po zakończeniu edukacji pracowałam w żłobku z maluszkami, co pozwoliło mi poznać wczesny rozwój dzieci. W swojej pracy dbam o bezpieczeństwo i stawiam na naukę przez zabawę – nie zapominając o tym, aby uczyć co dobre, a co złe.😊
Myślę, że sama mam jeszcze coś z dziecka, dlatego tak dobrze czuję się w ich towarzystwie.😊
Prywatnie bardzo lubię zwierzęta – szczególnie koty, pracę w ogrodzie, modę i wyjazdy nad morze.
W życiu kieruję się mottem: „Bądź takim człowiekiem, jakiego sam chciałbyś spotkać na swojej drodze”.
Monika Klaus
Dominika Kledzik
Jestem absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pierwszy stopień studiów ukończyłam na kierunku Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, natomiast studia magisterskie zostały przeze mnie ukończone na kierunku Poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna. Oba kierunki utwierdziły mnie w tym, że jestem na odpowiednim miejscu, a swoją przyszłość wiążę z kształceniem i wychowaniem dzieci. Jestem szaloną ciocią, z głową pełną pomysłów, które małymi krokami realizuję z moją grupą.
W Balbince pracuję od 2021 roku i nie zamieniłabym tego miejsca na żadne inne! Myślę, że cechami charakteryzującymi moją osobę są: szczerość, wyrozumiałość i otwartość na drugiego człowieka. W swojej pracy stawiam na samodzielność oraz samorozwój dziecka, bo dzięki temu pozna ono swoją wartość. Interesuję się Pedagogiką Marii Montessori oraz Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, dlatego w swojej pracy stosuje elementy tych metod.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą, póki co owczarka niemieckiego 🙂
Uwielbiam również prace w ogrodzie, które mnie odprężają i wyciszają.
KOCHAM JEŚĆ ŻELKI *-*
Karolina Wojciechowska
Ukończyłam studia wyższe na kierunku „Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z muzyką” w WSKM w Koninie.
Pracę z dziećmi zaczęłam już w trakcie studiów.
Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiałam w żłobku, gdzie mogłam nabyć doświadczenie oraz poznać wczesny rozwój dzieci.
Jako nauczyciel, staram się zaszczepić w dzieciach potrzebę doświadczenia i poznawania.
Stawiam też na partnerskie relacje z podopiecznymi.
Prywatnie, lubię przeczytać dobry kryminał oraz wycieczki rowerowe.
Julia Naglewska-Roszyk
Ukończyłam studia wyższe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, na kierunku Autyzm – Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także Edukację Elementarną i Terapię Pedagogiczną. Swoją pracę w zawodzie zaczęłam po studiach. Jestem osobą kreatywną, pozytywnie nastawioną do świata i zawsze uśmiechniętą. Moja praca opiera się na indywidualnym podejściu do ucznia, skupiam się na predyspozycjach dzieci. Każdy postęp podopiecznego uszczęśliwia mnie i motywuje do dalszej pracy oraz szukania nowych pomysłów i rozwiązań. Prywatnie bardzo lubię czytać książki, uwielbiam zwierzęta zwłaszcza koty.
Renata Stachowiak
Z wykształcenia jestem pedagogiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W pracy z dziećmi staram się przede wszystkim, aby rozstania z rodzicami przebiegały w ciepłej atmosferze, a pobyt w przedszkolu był miłą częścią dnia. Jako nauczyciel stosuję metody aktywizujące, lubię odpowiadać na pytania dzieci i staram się, aby miały ich jak najwięcej.
„Dziecko chce być dobre,
Jeśli nie umie – naucz
Jeśli nie wie – wytłumacz
jeśli nie może – pomóż.”
Janusz Korczak
AGNIESZKA KAŹMIERCZAK-OKLEJA
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki.
Jestem absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studia Podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna ukończyłam w Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie.
Od kiedy pamiętam zawsze chciałam być nauczycielką i konsekwentnie dążyłam do celu. W trakcie studiów pracowałam jako opiekunka do dzieci i udzielałam korepetycji. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w żłobku, przedszkolu i szkole podstawowej. W Balbince pracuję od marca 2021r. Poza pracą w przedszkolu prowadzę również terapię Integracji Sensorycznej, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz terapię ręki. Jestem osobą radosną, cierpliwą i wyrozumiałą. Praca terapeuty sprawia mi wielką satysfakcję. Nieustannie się rozwijam i stawiam sobie nowe wyzwania. Biorę udział w licznych szkoleniach, webinarach i konferencjach, poszerzając swój warsztat pracy. Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie i staram się podążać za jego potrzebami. Na zajęciach dbam o pozytywną atmosferę i dobrą zabawę 😊
Prywatnie jestem szczęśliwą mężatką i mamą dwóch nastoletnich córek. Jestem miłośniczką zwierząt, przebywania na świeżym powietrzu i czytania książek.
Moje motto: Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe.
Małgorzata Gołębiowska-Dyrek
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, muzyk, koordynator ideowi
Często określana jestem, jako „Moja Ciocia Gosia”. Od lat żakręcona na punkcie muzykoterapii i pedagogiki, w pełni staram się korzystać z tej wiedzy w pracy z Maluchami. Pragnę zarażać miłością do muzyki, pokazywać jak jest rozwijająca. Prowadzenie zajęć daje mi impuls do działania i poszukiwania nowych atrakcyjnych metod. Podziękowania przyjmuję w formie uśmiechu podopiecznych. Jako koordynator dbam o to, aby zajęcia odbywały się na najwyższym poziomie wkładając w swoją pracę całe serce.